Cara Mudah Turunkan Kadar Gula Pesakit Kencing Manis

Kencing manis ni penyakit keturunan ke? Ramai sebenarnya yang anggap macam tu. Sebenarnya kencing manis bukan lah satu penyakit keturunan, tetapi disebabkan kita dibesarkan dengan gaya hidup dan pemakanan yang sama maka kebarangkalian kita dapat penyakit yang sama tu sangat besar.

Biasanya pesakit kencing manis ni terpaksa ambil ubat untuk mengawal kadar gula dalam darah. Ubat pula perlu diambil setiap hari dan perlu berjumpa doktor mengikut jadual dan temujanji yang ditetapkan.

Kali ni saya nak kongsikan satu rahsia bagaimana nak kawal dan kurangkan kadar gula dalam darah dengan cara yang lebih sihat. Selain diet pemakanan yang seimbang untuk pesakit diabetes, suplemen yang sesuai juga boleh diamalkan. Dalam banyak-banyak vitamin Shaklee saya lebih suka cadangkan Vivix.

Vivix adalah sirap anggur premium dan lazat yang dihasilkan daripada Polygonum Cospidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan juga Lobak Ungu. Ianya tiada perasa tambahan, tiada bahan pengawet dan juga tiada bahan pewarna. Vivix adalah 100% campuran ekstrak tumbuhan botani khas.

Orang kencing manis ni, sel badan dia tidak bertindakbalas dengan insulin. Walaupun insulin terus dikeluarkan oleh pankreas, tapi sel badan tidak menyerap dengan baik, makanya sel-sel ni tak dapat nak tukarkan gula dalam badan kepada tenaga. Sebab itulah pesakit kencing manis selalu merasa letih dan lesu.

Vivix ini bertindak hingga ke tahap selular, ianya kaya dengan antioksidan yang membantu menentang radikal bebas dan memelihara sel dari kerosakan. Saya sendiri pun amalkan Vivix untuk kekal cergas bertenaga!

Saya sertakan sekali testimoni-testimoni Vivix Shaklee sebagai bukti berapa ramai dah dapat kebaikan daripada mengamalkannya. Tak rasa maka tak tahu. Dah rasa pasti nak order bertalu-talu..

Testimoni 1

Tiada apa yang lebih menggembirakan anak apabila kadar gula mak yang berumur 64 tahun turun dan lebih stabil

..

Testimoni 2

Ayah lebih sihat dan cergas untuk melakukan kerja harian setelah amalkan Vivix

..

Testimoni 3

Terkejut apabila tahap gula tak naik dengan tinggi walaupun ambil makanan manis

..

Testimoni 4

Bila amalkan Vivix, kadar gula ketara turun dan rasa lerbih sihat dan cergas

..

Testimoni 5

Kadar gula turun, buah pinggang juga sihat

..

Hubungi saya dengan hanya satu klik di icon Whatsapp di bawah ya. Atau uolls boleh terus membuat order DI SINI.

mamavogue

Vivix Bantu Kawal Paras Gula Dalam Darah

Bercerita tentang paras gula tidak stabil, iaitu kecing manis, masih teringat keadaan bapa mertua saya ketika dia tiba-tiba pitam di dapur. Dalam kerisauan dan kelam kabut mak mertua saya, suami bancuhkan air gula dan suakan ke mulut bapanya. Cukuplah seteguk dua hanya untuk beri dia sedikit tenaga agar dia boleh bangun dan dialihkan ke katil. Bila di bawa ke klinik, rupa-rupanya dia dalam keadaan hypoglycemia (kekurangan gula dalam darah).

Bapa mertua memang dah lama mengidap kencing manis, sejak dari zaman mudanya kata suami. Dia hanya bergantung kepada ubat semata-mata dan tidak berapa menjaga pemakanannya. Kencing manis ini jika tidak dikawal memang paras gula jadi tak stabil, sekejap terlalu tinggi, sekejapan pula boleh jadi terlalu rendah. Ianya boleh mmudaratkan jika dibiarkan terlalu lama tidak dikawal.

Dalam banyak-banyak produk Shaklee, selain daripada ESP (Energizing Soy Protein), GLA Complex dan Vitalea, Vivix adalah antara produk yang selalu dicadangkan untuk pesakit kencing manis. Vivix mempunyai 15 jenis polifenol tumbuhan yang dipanggil resveratrol.

Bila sebut perkataan resveratrol, mesti orang semua kerut dahi. Apa benda lah resveratrol ni, dah la susah nak sebut pulak tu. Resveratrol adalah bahan yang terkandung di dalam kulit buah anggur, kekacang dan juga sesetengah buat beri. Ia bertindak sebagai antioksidan yang melindungi dan melawan radikal bebas dari merosakkan sel.

Di dalam Vivix, resveratrol diperolehi dari buah Anggur Muscadine, anggur yang besaiz seperti sebiji bola golf. Selain itu, ia juga diperolehi daripada tumbuhan yang bernama Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed), Lobak Ungu dan Elderberry. Apa pula tugas resveratrol ini ya?

vivix-kencing-manis

1. Mengekalkan fungsi insulin

Insulin adalah hormon yang mengawal dan menstabilkan kandungan gula dalam darah. Apabila seseorang itu menghidap kencing manis, ianya samada pankreas tidak mampu untuk menghasilkan insulin (Type I), sel-sel badan tidak lagi bertindakbalas dengan insulin (Type II – paling biasa) ataupun ibu mengandung yang menghidap kencing manis (GDM)

2. Mencegah pembentukan AGE (Advanced Glycation End) protein

AGE terbentuk apabila gula yang berlebihan di dalam salur darah terkumpul dan ‘terikat’ dengan protein dan membentuk molekul yang merbahaya. Sel dan molekul yang terbentuk akan menyebabkan faktor penuaan tubuh badan berlaku lebih cepat dari biasa.

Saya kongsikan di sini beberapa testimoni pesakit kencing manis yang mendapat manafaat dengan mengamalkan Vivix secara konsisten.

Berpuas hati dengan Vivix sehingga nak beli satu set promosi (Beli 6 percuma 1)
Berpuas hati dengan Vivix sehingga nak beli satu set promosi (Beli 6 percuma 1)

 

Pesakit diabetes selama 14 tahun kini bebas menikmati hidup setelah 7 bulan konsisten dengan Vivix
Pesakit diabetes selama 14 tahun kini bebas menikmati hidup setelah 7 bulan konsisten dengan Vivix

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi mengenai Vivix Shaklee ini. Ianya adalah minuman botanikal yang kaya antioksidan dan bertindak terus hingga ke tahap selular. Nak tahu perkara yang lagi hebat, setiap pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat keahlian PERCUMA seumur hidup dan bonus tunai di bulan berikutnya.

signature

mamavogue

selfpromo