Cara Berhenti Merokok Dengan Mudah dan Berkesan

Merokok membahayakan kesihatan. Biasa je kan kita dengar ayat tu, tapi berapa ramai yang benar-benar ambil iktibar? Berapa banyak dah berita yang kita baca di media sosial berkenaan hal merokok dan bahaya kepada anak-anak terutama yang masih bayi?

Saya percaya uolls dear readers especially isteri-isteri yang suaminya merokok ada niat nak minta suami supaya berhenti merokok. Selain membahayakan kesihatan diri dan keluarga, ianya juga satu pembaziran sebab duit beli rokok itu dapat digunakan kepada perkara yang lebih bermanafaat.

Asap rokok mengandungi nikotin, tar, karbon monoksida dan lebih 4000 bahan lain yang membahayakan kesihatan. Dan yang paling malang sekali, ianya bukan sahaja mendatangkan mudarat kepada si perokok tetapi kepada ahli keluarga dan orang di sekelilingnya juga. Kesan asap yang melekat di pakaian si perokok boleh mendatangkan bahaya kepada isteri dan anak-anak.

Jadi kali ini izinkan saya membantu uolls yang ada niat nak berhenti merokok tetapi asyik menemui jalan buntu dan tak berjaya meneruskan usaha berhenti merokok. Juga kepada para isteri yang sayangkan suaminya dan mahu suaminya kekal sihat serta bebas asap rokok.

Bagaimana Vivix Boleh Membantu

Vivix terhasil dari bahan-bahan premium dan terbaik iaitu anggur muscadine, lobak ungu, Japanese Knotweed dan Elderberry. Vivix telah melalui kajian klinikal dan kajian tentang resveratrol yang terkandung di dalam vivix. Resveratrol melindungi sel badan dari proses oksidasi yang merosakkan sel.

Anggur Muscadine adalah anggur yang bersaiz besar dan mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui di dalam anggur lain. Anggur Muscadine juga mengandungi pekatan asid elagik dan elagitanin yang bergabung dengan polifenol untuk menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Saya kongsikan juga testimoni-testimoni mereka yang dah pun amalkan Vivix Shaklee dan menjadi lebih sihat tanpa rokok.

Testimoni 1

..

Testimoni 2

..

Testimoni 3

..

Testimoni 4

..

Testimoni 5

..

Ramai yang sudah pun mendapat manafaat dengan mengamalkan Vivix Shaklee secara konsisten. Bukan sahaja mereka ini bebas dari rokok, bahkan tahap kesihatan juga meningkat dan lebih cergas bertenaga. Bayangkan betapa seronoknya apabila rumah kita bebas dari bau asap rokok.

So, tunggu apa lagi?

Hubungi saya

mamavogue

Trusted Pengedar Vivix Shaklee USJ Subang Jaya

Ada yang mencari-cari di mana nak beli Vivix? Bagi kawasan USJ Subang Jaya, Sunway, Shah Alam, Puchong dan sekitarnya boleh la dapatkan daripada saya. Saya akan pastikan uolls dapat Vivix yang fresh dari HQ Shaklee.

Saya seorang trusted seller dan juga pengamal tegar Vivix Shaklee ni. So jangan risau sebarang persoalan tentang Vivix insya Allah akan saya jawab. Kalau tak dapat jawab, saya akan rujuk kepada pakar nutrisi yang bertauliah dari HQ.

..

Kenapa kena beli Vivix dari saya?

  1. Saya sudah mula menjadi pengedar Shaklee yang aktif sejak tahun 2013
  2. Saya mengamalkan vitamin Shaklee sejak 2012
  3. Saya mula mengamalkan Vivix Shaklee pada 2015
  4. Jarak rumah saya dengan HQ Shaklee kurang dari 5km, memudahkan saya mendapatkan vitamin dan Vivix fresh untuk uolls.

Pembelian Vivix juga boleh dibuat melalui online. Hanya klik-klik di laman web shaklee2u, Vivix akan sampai ke rumah uolls serata Malaysia TANPA sebarang kos pos. Memang berbaloi kan? Nak tahu rahsia dapat beli dengan harga ahli? Saya kongsikan di bawah.

..

Dengan pembelian Twin Pack Vivix iaitu 2 botol Vivix, uolls boleh dapat KEAHLIAN PERCUMA maka secara automatik uolls dapat beli dengan HARGA AHLI. Bulan hadapannya akan dapat bonus tunai dari Shaklee. Penjimatan berbaloi-baloi kan? Tak perlu bayar yuran pendaftaran, tak perlu bayar kos pos dan tak perlu bersusah payah nak survey harga lagi sebab dah tentu dapat beli dengan harga ahli.

So tunggu apa lagi?

..

Hubungi saya

..

Testimoni Vivix dengan Diabetes

Testimoni Vivix dengan Vertigo

Testimoni Vivix sebagai Anti-penuaan

Testimoni Vivix sebagai Energy Booster

Testimoni Vivix dengan Darah Tinggi

mamavogue

Tips Elakkan Serangan Vertigo Berulang

Pernah dengar perkataan vertigo tak? Jarang sangat kita dengar orang sebut kan.. Vertigo ni sebenarnya adalah keadaan di mana kita hilang keseimbangan badan. Terasa macam terbuai-buai dan terawang-awang.

Vertigo ni biasanya dikaitkan dengan masalah dalam telinga kita. Samada masalah keseimbangan bendalir dan tekanan dalam telinga ataupun infeksi kuman. Kadang-kala vertigo boleh juga dikaitkan dengan masalah kecederaan kepala atau leher, masalah strok atau tumor otak dan migrain.

Simptom Vertigo

– rasa seperti berpusing
– rasa bergoyang, melayang-layang
– tidak seimbang
– rasa tertarik ke satu arah
– mual dan loya
– pening dan sakit kepala
– berpeluh-peluh
– bunyi berdengung dalam telinga

Simptom ini boleh terjadi selama beberapa minit, jam atau kadang-kala beberapa hari. Jika kita mengalami simptom ini, sebaiknya cuba berehat dan berbaring tanpa banyak menggerakkan badan.

Tips Elakkan Serangan Berulang

– Bersenam – lakukan senaman secara berjadual minimum setiap 3 kali seminggu. Bersenam di antara 20 ke 30 minit setiap sesi disertai dengan aktiviti regangan otot.

– Buah-buahan dan Sayuran – banyakkan makan buah-buahan tinggi serat dan sayuran hijau dalam hidangan seharian. Jangan lupa bahagian makanan suku-suku-separuh, yang separuh itu adalah untuk sayur dan buah.

– Tidur yang Mencukupi – Tidur pada waktu yang sama setiap hari dan elakkan sebarang aktiviti setengah jam sebelum tidur untuk mendapatkan tidur yang lebih berkualiti.

Kurangkan Stress – sebenarnya aktiviti bersenam juga membantu mengurangkan stress. Elakkan berfikir terlalu banyak tentang perkara yang tidak dapat diselesaikan segera. Cuba lebihkan membaca motivasi atau mengaji quran bagi yang beragama Islam

Kalau tanya pada saya, ada tak produk Shaklee yang sesuai untuk kawal dan kurangkan simptom vertigo ni dah tentulah ada. Biasanya saya cadangkan B Complex dan juga Vivix. B Complex adalah gabungan Vitamin B yang lengkap (ada 8 kesemuanya) manakala Vivix bertindak jauh hingga ke tahap DNA kita.

Vivix Shaklee adalah sirap premium yang dirumus khas untuk membantu memulihkan kesihatan badan hingga ke peringkat sel.

Dalam satu ujian klinikal yang dijalankan oleh saintis Shaklee, empat ramuan utama dalam Vivix iaitu anggur muscadine, lobak ungu, Japanese Knotweed dan Elderberry mampu melindungi tubuh dari tindakbalas keradangan yang berpunca dari pemakanan yang tidak sihat yang menyebabkan tubuh menjadi semakin tua dari usia sebenar. Tindakbalas Vivix juga membantu melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel-sel badan.

Saya sertakan di sini testimoni-testimoni dari pesakit vertigo yang sudah mengamalkan dan mendapat manafaat daripada Vivix.

Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3

..

Kesan Vivix Shaklee mungkin berbeza-beza mengikut tahap kesihatan badan masing-masing. Ada yang jelas mengalami kesannya dalam masa seminggu, ada juga yang mengambil sedikit masa. Hubungi saya dengan hanya semudah klik icon Whatsapp di bawah ini. Sebagai pengedar Shaklee yang dipercayai semua, saya akan guide uolls yang nak mula amalkan gaya hidup sihat bersama shaklee.

mamavogue

Tips Surirumah Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Hari

Sebagai surirumah, saya akui memang selalu rasa teramat letih bila dah sampai ke penghujung hari. Esoknya bangun pagi dan akan bermula lagi rutin yang sama. Tak pasti la orang lain, tapi saya ni kalau badan letih sangat pun jadi susah nak tidur. Dan bangun pagi rasa lebih letih dari sebelumnya.

Tahun 2015, saya start ambil Vivix (walaupun sebenarnya dah lama amalkan vitamin Shaklee). Sesudu yang pertama, saya demam. Hahaha.. Ya saya demam. Tetapi ada satu yang saya perasan, walaupun demam saya tak terbaring je. Masih dapat uruskan hal-hal di rumah seperti biasa. Saya ingat lagi ketika itu nak masuk bulan puasa. Saya ingat betapa bertenaganya saya tolong adik-adik membersihkan dan mengecat rumah mak saya. Siap tak tidur malam bersembang sambil menyediakan bahan untuk juadah beraya.

Paling best, takde pun sakit-sakit pinggang atau lenguh-lenguh badan. Saya dapat bantu mak dan adik-adik buat persiapan raya dengan gembiranya.

Selain ESP (Energizing Soy Protein), B Complex dan Coq Trol, Vivix memang memainkan peranan penting sebagai energy booster. Sebab ianya bertindak terus ke tahap sel so bila sel-sel badan ni sihat dan berfungsi dengan baik kita pun dah tentulah dapat melakukan segala urusan dengan baik juga. Asas badan kita kan dari sel.

Vivix ni adalah hadiah terbaik buat mak ayah kita sebenarnya. Di usia emas, kita nak lihat mereka masih kuat dan bertenaga. Bila bertenaga, mudah untuk mereka melibatkan diri dengan aktiviti yang sihat dan dapat beribadah dengan sempurna. Tiada lagi sakit-sakit lutut, susah berjalan ke masjid mahupun solat atas kerusi. Apatah lagi jika mereka terpilih untuk menunaikan ibadah haji nanti. Kan bagus bila mereka dapat melakukan semua rukun dengan sempurna.

Saya kongsikan juga beberapa testimoni untuk uolls semua. Ada juga yang ambil Vivix untuk tujuan lain tetapi tak sangka tiba-tiba badan jadi lebih bertenaga. Saya ingat lagi ada seorang pakcik beritahu saya “ubat apa yang kau bagi ni, pakcik rasa cergas je tak boleh nak tidur siang dah. Selalu lepas zohor mesti pakcik tidur” hihihi..comel kan pakcik ni.

Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3

 

Testimoni 4

Jangan lupa hubungi saya jika ada sebarang pertanyaan ya. Mudah je, hanya dengan satu klik di icon Whatsapp di bawah. Tanya saya BAGAIMANA NAK BELI VIVIX DENGAN HARGA AHLI sebab akan terus dapat KEAHLIAN PERCUMA.

mamavogue

Kelebihan Minum Jus Buahan Segar dan Waktu Terbaik Menikmatinya

Bila saya sebut jus buah segar, saya maksudkan jus buah yang diperah segar di rumah. Bukan jus buah dalam botol atau kotak yang dibeli dari pasaraya. Kedua-duanya adalah dua minuman yang berbeza walaupun tercatat pada botol atau kotak berkenaan perkataan SEGAR. Jus buah segar yang saya maksudkan adalah yang dikisar kemudian ditapis ataupun diperah menggunakan juicer dan tidak dicampur dengan sebarang penambah perisa seperti gula, stevia ataupun madu.

Contoh juicer yang boleh digunakan untuk membuat jus segar
Contoh juicer yang boleh digunakan untuk membuat jus segar

 

Jika anda sedang mengamalkan pemakanan yang sihat, memang sesuai sangatlah amalkan juga minum jus segar ini. Ianya membantu memenuhi keperluan nutrisi dan sumber antioksidan semulajadi yang diperlukan oleh tubuh badan. Ada beberapa jenis buah boleh dicampur bersama dan bertindak dengan lebih baik. Sebagai contoh, jika dicampur jus nenas, epal dan oren, ia boleh menjadi penggalak tenaga (energy booster).

Ada satu lagi tips yang perlu kita ikut sekiranya kita nak dapatkan khasiat terbaik dari jus buah yang diminum iaitu waktu minum jus. Waktu terbaik minum jus buahan segar adalah ketika perut kosong, kebiasaannya waktu pagi iaitu ketika sarapan. Kenapa kena minum waktu perut kosong? Kerana perut yang kosong mampu menyerap segala nutrien dengan lebih baik berbanding perut yang sudah dipenuhi makanan.

Minum jus buah ketika perut kosong juga bagus untuk sistem penghadaman. Ini kerana jus buah mengandungi serat dan pelbagai jenis enzim untuk membantu penghadaman yang baik. Maka takde lah kita dera perut kita setiap hari untuk bekerja keras menghadamkan makanan berat yang selalunya kita ambil seawal pagi (contoh nasi lemak, nasi kerabu dll)

Sedapnya jika dapat menikmati jus buahan segar setiap hari
Sedapnya jika dapat menikmati jus buahan segar setiap hari

Apabila kita memulakan hari dengan segelas jus buah segar setiap hari ketika perut kosong, ia akan menyerap segala nutrien dan antioksida yang baik untuk tubuh badan kita dengan lebih efisyen. Ia juga membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk memulakan tugasan harian.

Ada satu lagi tips penting yang wajib anda buat sekiranya nak memulakan hari dengan jus buah, iaitu cuba elakkan minum jus buah-buahan sitrus atau berasid. Ada sesetengah orang, memang tak tahan minum jus oren seawal pagi dan perut akan memulas atau rasa tak selesa! Mulakan dengan segelas kecil dahulu atau buat jus yang dicampur dengan beberapa jenis buah. Insya Allah saya akan kongsikan resepi jus buah-buahn segar yang boleh dibuat sendiri dirumah di entry seterusnya untuk rujukan saya dan semua.

Ingat tau! Nikmati jus buah-buahan ketika perut kosong sebaiknya di awal pagi ataupun gantikan dengan air teh/kopi di waktu minum petang. Atau sekurang-kurangnya 2 jam selepas waktu makan.

signature

mamavogue