Omegaguard Minyak Ikan Pilihan Sekeluarga

My only boy, Azizul Hakim memang peminat No.1 minyak ikan tulen ni. Dia boleh kunyah je Omegaguard ni macam gula-gula. Tetapi lepas tu kena gosok gigi sebab mulut berbau..hahaa

omegaguard-shaklee

Kalau dulu, ada banyak benda yang anak saya tak boleh nak buat. Bukan dia tak mampu atau tak mahu, tetapi kesihatan tak mengizinkan. Kesian bila tengok dia terbatuk-batuk dan bernafas laju bila bermain aktif skit. Nama pun budak lelaki, mana la boleh nak duduk diam-diam kan..

Tapi sekarang, Alhamdulillah dia boleh bermain dan explore dunia kanak-kanak tanpa batasan! Dia boleh bermain, beraktiviti, berenang dengan sesuka hati 😉 bila dijangkiti batuk selsema pun sangat cepat sembuh dan tak melarat sehingga ke satu atau dua minggu macam dulu-dulu.

2 tahun mengamalkan Omegaguard dengan konsisten, Azizul Hakim nampak lebih fokus dalam kelas. Dia memang sangat cekap dengan nombor tapi membaca dan menghafal pun takde masalah.

Semput atau asthma memang musuh paling ketat anak-anak kecil. Ia menghalang keupayaan dan kebebasan anak-anak bermain dan beraktiviti dengan gembira. Saya masih ingat ketika di sekolah rendah, akan ada seorang dua rakan sekelas yang diberi excuse dari menyertai kelas pendidikan jasmani atas sebab semput. Kasihan melihat mereka yang terpaksa menghadkan aktiviti berbentuk fizikal atas sebab kesihatan.

minyak-ikan-omega3

Dunia kanak-kanak adalah dunia yang perlu diterokai supaya mereka belajar melalui pengalaman sendiri. Jangan bataskan dunia kanak-kanak mereka disebabkan semput. Let them be free and explore their world happily 😍

signature

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge