Bagaimana Shaklee Mengubah Hidup Saya 360°

Saya mengenali Shaklee ketika masih bekerja di bangunan Empire Subang jaya satu ketika dulu. Masa tu Home Office Shaklee terletak di tingkat 3A dan pejabat saya di tingkat 12. Memang setiap kali turun naik akan terserempak dan ternampak Shaklee ni. Tapi entah kenapa hati masih belum terbuka nak mengenali lebih rapat dengan Shaklee.

Sejak tahun 2011 saya telahpun mula aktif berblogging dan menemui ramai kawan baru dalam dunia blog. Tahun 2012, salah seorang sahabat blog memberitahu yang dia sudahpun menjadi pengedar sah Shaklee dan hati saya terus terpikat nak sign up dengan dia dan mula mengambil produk Shaklee.

 

Maka sejak Oktober 2012, bermula lah kisah cinta saya bersama Shaklee. Saya hanya amalkan satu jenis produk je masa tu iaitu GLA Complex. Dan saya juga mula berbisnes bermula dengan hanya satu produk. Sehingga tahun 2017 ni, saya dah amalkan hampir semua produk Shaklee yang ada. Kata orang, tak kenal maka tak cinta. Bila dah kenal, pasti tak boleh lupa.

GLA Complex

GLA Complex dan Shaklee benar-benar mengubah hidup saya selepas itu. Dari seorang yang selalu sakit senggugut dan migrain ketika haid, akhirnya saya bebas dari semua tu. Bayangkan bertahun saya menderita sakit perut berguling-guling, pendarahan berlebihan, hormon yang tak stabil. Namun selepas amalkan GLA Complex dengan konsisten dan beberapa suplemen lain, Alhamdulillah akhirnya saya rasa lebih sihat bertenaga.

Itu dari segi kesihatan. Shaklee juga mengubah kehidupan dan pandangan saya terhadap dunia dan akhirat. Saya bertuah kerana menyertai kumpulan dan mentor yang betul. Sepasang suami isteri pengasas iReach banyak mengajar saya tentang kehidupan kita bukan sekadar mencukupi untuk kita sekeluarga sahaja.

Mereka berdua berjaya menyerlahkan potensi diri yang selama ini tidak saya sedari. Jika sebelum ni selalu rasa seperti tak mampu, tak boleh dan tak dapat, kini saya rasa lebih positif dan yakin. Saya juga belajar untuk bergantung sepenuhnya kepada Allah swt selepas kita berusaha sehabis baik. Allah Maha Baik, saya kini sentiasa meletakkan keredhaan Allah dalam setiap perbuatan.

Banyak lagi yang mahu saya kongsikan tentang bagaimana Shaklee mengubah kehidupan saya 100%. Saya benar-benar bersyukur kerana Allah pertemukan saya dengan kumpulan Shaklee yang sangat awesome ni! insya Allah saya akan sambung penulisan ini di masa akan datang.

mamavogue

Mengekalkan Gaya Hidup Lebih Sihat Bersama Shaklee

Bagi can sikit tuan tanah tayang baju baru 😄 Jubah/abaya yang encik suami belikan kat Dubai. Almaklum, badan dah sedikit mengecil maka boleh la nak selfie kat cermin cenggini. Bukan senang tau nak turunkan berat badan. Yang penting, kena kuat semangat dan konsisten. Satu lagi, support group yang sangat membantu!

shaklee-subang-jaya

Sebenarnya bila cerita pasal nak kurus ni, ada je mulut yang cakap

‘Apsal saya makan set kurus shaklee tak kurus pun?’

‘Kenapa berat saya sama je lepas sebulan makan produk shaklee?’

Sebenarnya kan hadek hakak sekelian, nak kurus bukan lah semata-mata makan ubat kurus (3 hari turun 5kg), ubat sapu (sapu-sapu je boleh kurus) atau makan  produk shaklee yang semulajadi dan selamat tu je. Banyak perkara perlu diambil kira, selain jenis makanan, kiraan kalori dan juga bahagian makanan yang kita ambil hari-hari tu.

Saya sendiri bermula dengan program #EatClean selama 21 hari yang dimonitor oleh #akakselim pada bulan Februari awal tahun ini. Banyak ilmu yang saya dapat terutama bab potion makanan, penggunaan bahan perisa dan perasa dalam makanan dan penyediaan lauk clean tapi sedap. Maksud clean di sini adalah makanan yang lebih sihat tanpa sebarang bahan perasa tambahan dan juga tidak berminyak/digoreng.

Selepas itu, saya cuba program Detox The Shaklee Way yang dipromosikan oleh Shaklee sendiri. Program ni membuka mata saya tentang pentingnya menjaga dan memelihara fungsi organ dalam badan supaya ianya dapat berkhidmat dengan baik. Organ dalam badan kita bekerja sepanjang umur tanpa rehat terutama jantung. Apabila ianya dikotori oleh toksin dan dilapisi lemak berlebihan, menjadikan ia sukar berfungsi dengan baik. Program ini juga disertai dengan pelan pemakanan yang sesuai diamalkan ketika detoks.

Hasil dari Detox Shaklee selama 7 hari dan program Eat Clean selama 21 hari.
Hasil dari Detox Shaklee selama 7 hari dan program Eat Clean selama 21 hari.

Shaklee bukanlah sekadar makan supplemen dan vitamin. Shaklee lebih dari itu. Ia mengajar saya bagaimana memelihara kesihatan dan mengekalkan gaya hidup yang lebih sihat untuk diri, anak dan suami serta ahli keluarga tersayang.

Its all about creating a healthier environment around us.

Bila anak anak dah di didik mengenai kepentingan menjaga kesihatan dari kecil, maka generasi akan datang juga akan manjadi generasi yang lebih sihat dan cergas. Selalu orang kata ‘ penyakit kencing manis sebab keturunan’. Tapi kali ni kita tukar ‘hidup lebih sihat sebab keturunan’ pula 😉

signature

 

Omegaguard Minyak Ikan Pilihan Sekeluarga

My only boy, Azizul Hakim memang peminat No.1 minyak ikan tulen ni. Dia boleh kunyah je Omegaguard ni macam gula-gula. Tetapi lepas tu kena gosok gigi sebab mulut berbau..hahaa

omegaguard-shaklee

Kalau dulu, ada banyak benda yang anak saya tak boleh nak buat. Bukan dia tak mampu atau tak mahu, tetapi kesihatan tak mengizinkan. Kesian bila tengok dia terbatuk-batuk dan bernafas laju bila bermain aktif skit. Nama pun budak lelaki, mana la boleh nak duduk diam-diam kan..

Tapi sekarang, Alhamdulillah dia boleh bermain dan explore dunia kanak-kanak tanpa batasan! Dia boleh bermain, beraktiviti, berenang dengan sesuka hati 😉 bila dijangkiti batuk selsema pun sangat cepat sembuh dan tak melarat sehingga ke satu atau dua minggu macam dulu-dulu.

2 tahun mengamalkan Omegaguard dengan konsisten, Azizul Hakim nampak lebih fokus dalam kelas. Dia memang sangat cekap dengan nombor tapi membaca dan menghafal pun takde masalah.

Semput atau asthma memang musuh paling ketat anak-anak kecil. Ia menghalang keupayaan dan kebebasan anak-anak bermain dan beraktiviti dengan gembira. Saya masih ingat ketika di sekolah rendah, akan ada seorang dua rakan sekelas yang diberi excuse dari menyertai kelas pendidikan jasmani atas sebab semput. Kasihan melihat mereka yang terpaksa menghadkan aktiviti berbentuk fizikal atas sebab kesihatan.

minyak-ikan-omega3

Dunia kanak-kanak adalah dunia yang perlu diterokai supaya mereka belajar melalui pengalaman sendiri. Jangan bataskan dunia kanak-kanak mereka disebabkan semput. Let them be free and explore their world happily 😍

signature

 

Kelebihan Minum Jus Buahan Segar dan Waktu Terbaik Menikmatinya

Bila saya sebut jus buah segar, saya maksudkan jus buah yang diperah segar di rumah. Bukan jus buah dalam botol atau kotak yang dibeli dari pasaraya. Kedua-duanya adalah dua minuman yang berbeza walaupun tercatat pada botol atau kotak berkenaan perkataan SEGAR. Jus buah segar yang saya maksudkan adalah yang dikisar kemudian ditapis ataupun diperah menggunakan juicer dan tidak dicampur dengan sebarang penambah perisa seperti gula, stevia ataupun madu.

Contoh juicer yang boleh digunakan untuk membuat jus segar
Contoh juicer yang boleh digunakan untuk membuat jus segar

 

Jika anda sedang mengamalkan pemakanan yang sihat, memang sesuai sangatlah amalkan juga minum jus segar ini. Ianya membantu memenuhi keperluan nutrisi dan sumber antioksidan semulajadi yang diperlukan oleh tubuh badan. Ada beberapa jenis buah boleh dicampur bersama dan bertindak dengan lebih baik. Sebagai contoh, jika dicampur jus nenas, epal dan oren, ia boleh menjadi penggalak tenaga (energy booster).

Ada satu lagi tips yang perlu kita ikut sekiranya kita nak dapatkan khasiat terbaik dari jus buah yang diminum iaitu waktu minum jus. Waktu terbaik minum jus buahan segar adalah ketika perut kosong, kebiasaannya waktu pagi iaitu ketika sarapan. Kenapa kena minum waktu perut kosong? Kerana perut yang kosong mampu menyerap segala nutrien dengan lebih baik berbanding perut yang sudah dipenuhi makanan.

Minum jus buah ketika perut kosong juga bagus untuk sistem penghadaman. Ini kerana jus buah mengandungi serat dan pelbagai jenis enzim untuk membantu penghadaman yang baik. Maka takde lah kita dera perut kita setiap hari untuk bekerja keras menghadamkan makanan berat yang selalunya kita ambil seawal pagi (contoh nasi lemak, nasi kerabu dll)

Sedapnya jika dapat menikmati jus buahan segar setiap hari
Sedapnya jika dapat menikmati jus buahan segar setiap hari

Apabila kita memulakan hari dengan segelas jus buah segar setiap hari ketika perut kosong, ia akan menyerap segala nutrien dan antioksida yang baik untuk tubuh badan kita dengan lebih efisyen. Ia juga membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk memulakan tugasan harian.

Ada satu lagi tips penting yang wajib anda buat sekiranya nak memulakan hari dengan jus buah, iaitu cuba elakkan minum jus buah-buahan sitrus atau berasid. Ada sesetengah orang, memang tak tahan minum jus oren seawal pagi dan perut akan memulas atau rasa tak selesa! Mulakan dengan segelas kecil dahulu atau buat jus yang dicampur dengan beberapa jenis buah. Insya Allah saya akan kongsikan resepi jus buah-buahn segar yang boleh dibuat sendiri dirumah di entry seterusnya untuk rujukan saya dan semua.

Ingat tau! Nikmati jus buah-buahan ketika perut kosong sebaiknya di awal pagi ataupun gantikan dengan air teh/kopi di waktu minum petang. Atau sekurang-kurangnya 2 jam selepas waktu makan.

signature

mamavogue

6 Sebab Kenapa Kita Perlu Detoks

Detoks ni apa sebenarnya ya? Mesti ramai pernah dengar tetapi tak pasti apa maksud sebenar detoks tu. Detoks adalah proses penyingkiran toksin dari dalam badan dengan cara semulajadi. Namun, zaman sekarang ni, tubuh badan kita terbeban dengan pelbagai jenis pencemaran dan menyebabkan proses detoks tak mampu lagi nak tanggung kesannya.

Detoks ini ada banyak jenis, ada detoks logam, detoks parasit, detoks usus, detoks hati dan detoks seluruh badan. Sekali sekala, kita boleh melakukan detoks ini dengan sendiri bagi membantu organ-organ dalam badan menyingkirkan toksin dengan lebih efisyen. Kenapa perlu detoks? Saya kongsikan di bawah ye.

detox-shaklee

6 Sebab Kenapa Kita Perlu Detoks

  • Untuk menyingkirkan toksin dalam badan – Toksin ini datangnya daripada pencemaran udara, air, penggunaan bahan pengawet dalam makanan, baja kimia dan pembuangan bahan industri. Toksin ini jika tidak disingkirkan, ia akan kekal dalam tisu dan sel seluruh badan termasuklah otak.
  • Mengelakkan penyakit kronik – Toksin di persekitaran kita menyumbang kepada penyakit seperti kanser, penyakit saraf, penyakit jantung dan juga strok. Walaupun tubuh badan kita ada sistem yang mampu menyingkirkan toksin, namun ia dah tak mampu nak tampung dengan keadaan pencemaran sekarang ni.
  • Meningkatkan dan merangsang sistem imun – Detoks secara berterusan membantu sistem imun badan berkerja dengan lebih efektif untuk menghalang jangkitan  dan penyakit.
  • Menurunkan berat badan – Toksin yang berlebihan akan menjadi penghalang kepada tubuh badan membakar lemak berlebihan secara semulajadi. Bila berat berlebihan, ia membawa kepada penyakit seperti diabetes dan darah tinggi.
  • Meningkatkan metabolisma badan – Dengan detoks, toksin yang ada dalam sel lemak akan disingkirkan dan akan meningkatkan metabolisma badan. Maka lebih banyak makanan dapat ditukarkan kepada tenaga.
  • Memperlahankan proses penuaan – Apabila toksin disingkirkan, radikal bebas dan sisa logam juga akan tersingkir. 3 bahan ini lah yang membuatkan badan kita lebih tua dari usia sebenar. Bukan sekadar nampak tua di kulit tetapi seluruh fungsi badan juga.

Apa yang paling utama, proses detoks ini membantu membersihkan sel-sel badan dan meningkatkan fungsi sel untuk menyerap segala nutrien termasuk antioksidan dan vitamin.Sebaiknya kita melakukan detoks ini setiap 3 bulan sekali supaya tubuh badan kita sentiasa berfungsi dengan baik dan orang-organ juga terpelihara.

Saya sendiri dah 2 kali  buat detoks seluruh badan dan sekali detoks parasit. Badan rasa lebih ringan dan bertenaga tau. Paling saya suka, muka saya yang berjerawat teruk akan jadi lebih bersih dan kulit lebih rata. Penghujung Disember 2015 berat badan saya mencecah 70kg, namun Alhamdulillah selepas 2 kali detoks, berat saya turun hampir 10kg. Part paling best, berat tak mudah naik semula walaupun ada ketika saya makan serupa seminggu tak jumpa nasi..haha.

Suka artikel ini dan rasa ia bermanafaat? Jemput SHARE di wall masing-masing. Terima kasih!

signature

mamavogue

Insomnia Mengganggu Keharmonian Rumahtangga

Pernah tak sesiapa di antara anda merasa sukar untuk tidur pada waktu malam dan bangun pagi dalam keadaan yang lebih letih? Mungkin anda dalam keadaan stress, tertekan ataupun mengalami insomnia.

Insomnia atau sleeping disorder adalah keadaan di mana badan kita terasa letih dan mengantuk tetapi tidak dapat tidur dengan baik. Antara simptom yang biasa adalah kesukaran untuk tidur di waktu malam, terjaga di tengah-tengah malam dan tidak oleh tidur semula dan juga bangun pagi dalam keadaan yang lebih letih.

tak-boleh-tidur

Antara perkara-perkara yang menyebabkan insomnia ini adalah

  • Tekanan dalam hidup (contohnya kerja, kehilangan yang tersayang, putus cinta)
  • Ketidakselesaan emosi atau fizikal
  • Faktor sekeliling (cahaya, bising, suhu)
  • Kesan daripada ubat yang diambil
  • Jadual tidur yang berubah (jetlag)

Bila tidak cukup tidur, badan kita akan menjadi lebih letih dan tidak dapat berfungsi dengan baik kerana tidak cukup rehat. Otak juga akan menjadi kurang fokus terhadap apa jua yang kita lakukan. Bagi seorang ibu, ianya boleh mengundang bahaya dan seterusnya boleh mengganggu keharmornian seisi rumah. Bayangkan jika kita selalu merasa letih, bagaimana kita nak uruskan hal rumah dengan baik? Lepas tu akan jadi lebih stress dan akhirnya si anak yang memerlukan perhatian yang jadi mangsa keadaan.

Saya adalah salah seorang yang menderita dengan insomnia ini. Mungkin juga akibat stress dengan kerja dan keadaan di sekeliling. Ketika itu saya masih bekerja di sebuah pejabat developer, yang mana semua kerja perlu disiapkan segera dan sentiasa mengejar masa. Letihnya badan, jangan cakaplah! Balik kerja, selesaikan urusan rumah dan melayan si anak yang ketika itu masih menyusu badan. Sampaikan kadang-kadang nak makan pun dah tak berselera.

ostematrix-shaklee

Selepas itu, saya cuba cari beberapa penyelesaian agar perkara ini tidak berlarutan. Saya kongsikan di sini agar boleh jadi rujukan mak mak lain pula. Ingat tau, insomnia ini boleh jadi mudarat jika dibiarkan berlarutan.

  • Cuba tidur pada waktu yang sama setiap hari. Tinggalkan semua kerja dan tidur apabila tiba masanya.
  • Elakkan kafein di waktu petang dan malam. Cuba tukar minum petang tu dengan sesuatu yang lebih berkhasiat
  • Jangan makan yang berat-berat sebelum tidur. Sebaiknya, elakkan makan nasi 3jam sebelum tidur. Jika lapar, ambil snek ringan je.
  • Jadikan bilik tidur kita lebih selesa, cahaya yang malap mungkin juga boleh letak wangian seperti lavender.
  • Bersenam. Yang ini terbukti membantu kita tidur dengan lebih baik. Buat senaman ringan 15minit setiap hari pun dah cukup membantu.
  • Jika kita terjaga kerana otak masih ligat berfikir, ambil pen dan buku dan catatkan semuanya. Buat to-do-list atau jadual untuk keesokan hari.
  • Jangan buat aktiviti lain di sebelum tidur terutama melihat handphone atau ipad. Cahaya dari gajet ini akan mengganggu dan mengelirukan otak anda yang ketika itu sepatutnya berehat.

Kerjaya sebagai ibu ni memang kena cukup rehat pada waktu malam agar lebih produktif di siang hari. Semoga perkongsian saya ini memberi manafaat kepada semua. Bila ibu sihat dan ceria, keluarga pastinya lebih bahagia.

signature

mamavogue

Jangan Abaikan Jika Badan Selalu Rasa Keletihan Melampau

Jangan abaikan jika tubuh badan kita selalu rasa keletihan melampau

Ianya mungkin petanda atau simptom bahawa badan kita berada dalam keadaan yang terlalu berasid. Pemakanan yang terlalu berasid boleh mengundang pelbagai penyakit dan ia seolah-olah menyeksa organ-organ dalam badan untuk membantu mengawal tahap asid tersebut. Makanan yang menyumbang kepada badan berasid tinggi ini adalah GULA PUTIH, daging, bijirin dan produk tenusu.

Antara simptom lain badan berasid tinggi adalah

  • Sistem imun yang lemah dan mudah dijangkiti penyakit
  • Lesu dan rasa kurang bertenaga
  • Gusi yang sering bengkak dan kaviti
  • Batuk dan sering sesak nafas
  • Kelihatan lebih tua dari usia
  • Sciatica dan rasa tegang dibahagian leher
  • Loya, muntah-muntah dan cirit birit
  • Sakit kepala dan insomnia
  • Alergi dan jerawat
  • Jangkitan pada buah pinggang dan pundi kencing
  • Sakit sendi dan otot
  • Peningkatan kepada denyutan jantung
  • Sering rasa pening dan kekeliruan
  • Peningkatan berat badan – diabetes – obesiti

Jika anda mengalami lebih dari 10 simptom ini, maka segeralah periksa tahan pH badan anda. Untuk mengetahui pemakanan yang telah anda ambil adalah berasid atau alkali, boleh juga memeriksa pH pada urin. Jika terbukti badan anda mempunyai kadar asid yang tinggi, maka segera lah bertukar gaya hidup dan pemakanan yang sedia ada.

Ada beberapa cara ringkas untuk mengurangkan tahap berasid tubuh badan yang ingin saya kongsikan

  • Minum air masak secukupnya. Sebaiknya melebihi 2 liter sehari. Cara mudah minum air masak DI SINI
  • Kurangkan pengambilan gula putih, daging, makanan berproses, makanan segera, bijirin dan produk tenusu
  • Ambil lebih makanan beralkali
  • Gantikan susu lembu dengan susu badam atau santan kelapa
  • Minum jus buah-buahan TANPA GULA
  • Gantikan minuman manis, berkarbonat, kordial dengan teh hijau atau teh herba yang lain
  • Lebihkan makan salad dan sayuran hijau.

Antara makanan bersifat alkali adalah Badam, Brokoli, Avocado, Bayam, Timun, Saderi, Pisang masak, Tembikai, Lemon dan Kale. Amalkan gaya hidup yang lebih sihat. Keluar bersenam sekali-sekala dan amalkan pemakanan ‘Real Food’ bukan makanan dalam tin, diproses atau sejukbeku. Insya Allah tubuh badan kita akan rasa lebih cergas dan sihat.

Bersama Shaklee, saya ada cara terbaik untuk mengurangkan keasidan badan dan seterusnya menyingkirkan toksin. Ianya dipanggil proses detoks dan dilakukan secara fokus selama 7 hari berturut-turut. Hubungi saya di 018-2835816 untuk konsultasi sepenuhnya dan informasi lengkap tentang proses DETOKS ini.

Sumber info : blogs.naturalnews.com

signature

mamavogue

Tips Turunkan Paras Kolesterol Dengan Pantas

Tips mudah turunkan paras kolesterol dengan pantas dengan hanya 2 produk Shaklee

Dalam Shaklee memang ada banyak produk yang apabila digabungkan akan memberi kesan yang lebih optimum dan terbaik. Saya nak kenalkan salah satu daripadanya di sini, iaitu Omegaguard dan Garlic Complex. Ia memberikan kesan yang lebih ketara menstabilkan tekanan darah tinggi dan menurunkan paras kolesterol.

Set kesihatan jantung

Omegaguard adalah minyak ikan tulen yang di ekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ianya telah melalui proses saringan ssebanyak 3 kali bagi memastikan tiada sebarang logam yang tertinggal di dalamnya.

Antara kelebihan Omegaguard ialah

  • Membantu menyingkirkan kolesterol dalam salir darah, menstabilkan tekanan darah tinggi, mencegah salur darah tersumbat
  • Membantu mengekalkan fungsi otak, mengelakkan Alzheimer
  • Bagus di ambil oleh ibu mengandung kerana ia membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan
  • EPA yang terdapat didalamnya membantu meningkatkan sistem imun badan dan mengurangkan keradangan
  • Omega 3 yang terdapat didalamnya sangat baik digabungkan dengan Omega 6 untuk menseimbangkan hormon dan mengurangkan simptom menopaus

Garlic Complex pula telah diperakui khasiatnya sebagai antibiotik semulajadi. Apabila digabungkan kedua-dua ini kesannya

  • Mengurangkan alergi untuk pesakit sinus dan asthma
  • Antibiotik semulajadi untuk elakkan kulat, yis, candida, virus
  • Mengurangkan keradangan dan mempercepatkan penyembuhan luka untuk penyakit kulit seperti eczema dan psoriasis
  • Memelihara fungsi paru-paru dan mengurangkan serangan lelah dan bronkitis

Set ini juga memelihara kesihatan jantung dan mengurangkan risiko strok. Memang ramai antara customer saya yang amalkan set ini ialah dari golongan mak mak dan ayah kita. Mereka ni masih suka nak menikmati makanan lazat terutama ketika hari raya dan kenduri kendara.

Tetapi, harus diingatkan bahawa pengambilan set ini mesti diberitahu kepada doktor yang merawat. Kerana biasanya mak ayah kita dibekalkan doktor dengan ubat-ubatan kan. Jadi kita perlu pastikan cara pengambilan ia serasi dengan pengambilan ubatan.

Selain untuk pesakit kencing manis dan darah tinggi, set ini sebenarnya sangat sesuai diamalkan oleh sesiapa sahaja. Tak perlu tunggu sakit, tapi kekalkan kesihatan badan kita dengan baik.

Hubungi saya untuk order dan konsultasi sepenuhnya ya.

signature

mamavogue

selfpromo

Tsunami Shaklee – Tingkatkan Metabolisma dan Lenyapkan Rasa Lesu

Cinch Tea Mix dan Omegaguard membantu memberikan tenaga dan meningkatkan metabolisma badan. Gandingan kedua-duanya juga membantu menurunkan berat badan.

Dalam banyak-banyak produk Shaklee, ada beberapa yang sangat sesuai digandingkan berdua dan memberikan kesan yang optimum. Pasangan produk ini biasanya dinamakan Dazzling Duo. Antaranya Cinch Tea dan Performance Drinks, Alfafa dan Lecithin, Omegaguard dan Garlic dan beberapa produk lagi. Kali ini saya cuma nak ceritakan tentang kebaikan Cinch Tea Mix dan kelebihannya bila digabungkan bersama Omegaguard.

Teh Kurus Shaklee
Dazzling Duo yang sangat mantap!

Satu ketika dulu, ketika masih bekerja saya selalu mengalami rasa letih dan lesu yang melampau. Apabila pulang dari kerja, kadang-kadang saya tak mampu untuk melakukan tugasan di rumah dan memasak untuk makan malam. Rasa letih ini ditambah lagi apabila si anak yang akan menuntut haknya sepanjang malam. Maka tidur malam juga menjadi terganggu dan menyebabkan prestasi harian saya menurun.

Disebabkan tak mahu berterusan menghadapi perkara yang sama setiap hari maka saya cuba amalkan Cinch Tea Mix ini. First time rasa, sedap sangat walaupun tidak ditambah gula, madu atau apa-apa perisa tambahan. Cinch Tea Mix ini sebenarnya terdiri dari 3 jenis teh iaitu Green Tea, White Tea dan Rooibos Red Tea.

  1. Green Tea – mempunyai antioksida yang sangat tinggi dan bertindak sebagai energy booster. Ia juga membantu membakar kalori sehingga 4 kali ganda.
  2. White Tea – mampu membakar lemak berlebihan dan menghalang penghasilan lemak tidak perlu. Ia juga membantu meningkatkan metabolisma
  3. Rooibos Red Tea – membantu melarutkan lemak dan juga meningkatkan metabolisma, Ia juga bertindak sebagai ejen detoks.
  4. Taurina – membantu menggalakkan metabolisma dan menghasilkan otot yang bersih tanpa lemak berlebihan

Cinch Tea Mix sangat sesuai diamalkan oleh mereka yang mempunyai masalah penghadaman dan mengalami keletihan melampau. Ia juga amat digalakkan diambil oleh mereka yang ingin menurunkan berat badan.

Omegaguard adalah minyak ikan tulen yang diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan Jepun. Ia mempunyai rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 termasuklah EPA, DHA, ALA dan HDA. Omegaguard membantu menyingkirkan lemak dalam salur darah dan menstabilkan tekanan darah. Ia juga memelihara fungsi jantung dan meningkatkan keupayaan otak.

Gabungan kedua-dua produk ini mampu memberikan kesan terbaik dan optimum. Pengambilan secara konsisten setiap hari akan membuatkan anda berasa lebih cergas, lebih bertenaga dan lebih ceria. Mood happy akan menguasai sebab segala tugas dapat diselesaikan dengan baik, tak kira lah di pejabat atau di rumah. Yang paling menggembirakan, saiz pinggang juga akan mengecil!

Nak cuba dan merasai sendiri kesan terbaik dari set ini? Hubungi saya untuk konsultasi penuh dan cara pengambilan yang betul. Saya akan guide anda sehingga mendapat result yang diidamkan.

signature

mamavogue

Shaklee Subang Jaya

Tsunami Shaklee – Kepentingan Menjaga Kesihatan Keluarga

Selain menjaga makan minum dan pakaian keluarga, mak mak ni ada satu lagi perkara yang sangat dia ambil berat. Bab kesihatan suami dan anak anak. Mak mak ni kalau boleh sentiasa nak pastikan kesihatan suami dan anak anak berada di tahap terbaik. Bila salah seorang ahli keluarga tak sihat, mula la mak mak ni tak senang duduk.

Maka di rumah kecilku ini (eh takde kena mengena) memang selalu standby NUTRIFERON, SR VITA C, VITA C CHEW (untuk si anak) & ZINC COMPLEX ni untuk memastikan tahap imuniti badan suami dan anak sentiasa dalam keadaan paling optimum. Set ini perlu sentiasa ada dirumah umpama first aid kit.

Nutriferon ini adalah dalam bentuk serbuk dan sangat mudah ditelan. Ada sedikit rasa manis, so tak perlu rasa takut nak telan je. Anakku selamba je telan sepeket, siap tanya boleh ambil lebih tak!

photogrid_1468759752931

Ramai yang tak perasan kepentingan Zinc Complex. Ia membantu fungsi kelenjar thymus yang mengeluarkan T-Cell untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit. Ia juga membantu mengekalkan fungsi insulin. Banyak lagi sebenarnya fungsi zinc dalam tubuh badan manusia. Zinc adalah salah satu mineral yang sangat penting untuk mengekalkan fungsi badan.

Sejak ada set first aid kit ini, takde dah saya simpan ubat jenama P lagi. Kalau dulu, mesti nak buat stok berkotak-kotak. Sejak mengamalkan Shaklee, dah bertahun tak beli dah. Lebih baik buat pilihan bijak, yang lebih selamat dan semulajadi.

Shaklee Subang Jaya
Si anak yang sangat sukakan Nutriferon! Yang penting, ianya membantu mencegah dari jangkitan selsema dan batuk

Bila sistem imun keluarga kita kuat, nak pergi bercuti atau majlis mana-mana pun tak risau. Saya dah lama tak risau pasal si anak lagi, nak berendam lama-lama dalam pool ke, nak bermain bergolek kat taman permainan ke.. Sebab saya tau badan dia dilindungi dari dalam 😉

Mak mak ni kan superwoman! Kalau boleh semua kita nak jaga & protect. Kalau ada di kalangan mak mak sekelian yang mahukan sesuatu yang selamat, semulajadi dan terbaik untuk keluarga, jangan segan-segan mesej saya okey!

signature

mamavogue

selfpromo