Atasi Resdung Supaya Tidak Melarat Dan Membahayakan Kesihatan

Resdung sebenarnya tidak boleh dipandang remeh je tau. Ianya boleh membahayakan kesihatan dan membawa kepada kematian sekiranya tidak dirawat. Saya kenal beberapa orang rakan yang menderita resdung dan sangat alah kepada sebarang perubahan persekitaran mereka.

Di Malaysia dianggarkan 60 hingga 65% penduduk mengalami penyakit resdung namun kurang 50% yang mendapatkawan rawatan. Mereka yang menderita resdung ni biasanya alah dengan habuk dan debu, makanan laut, perubahan cuaca dan juga hama. Penyakit resdung juga dikenali ‘sinusitis’.

Antara tanda-tanda atau simptom resdung ialah

  • Sentiasa berkahak atau berlendir dari hidung dan tekak
  • Mudah bersin, gatal-gatal hidung dan muka
  • Sering sakit kepala terutama di bahagian dahi dan pipi
  • Sakit tekak yang berpanjangan
  • Gatal-gatal apabila makan makanan laut
  • Mata rasa gatal dan berair
  • Selsema dan hidung tersumbat yang berpanjangan

Selain mendapatkan rawatan di klinik atau hospital, uolls boleh juga mendapatkan suplemen Shaklee bagi mengawal dan mengurangkan gejala resdung ni. Dalam banyak-banyak produk Shaklee, ada 5 produk utama yang boleh membantu mengurangkan alahan resdung dan meningkatkan sistem imun untuk melawan virus yang menyebabkan resdung.

SET RESDUNG SHAKLEE

Omegaguard – Eicosanoids yang terbina daripada Omega 3 adalah super hormon yang mempunyai fungsi anti-radang. Pengambilan Omegaguard yang kaya dengan Omega 3, EPA dan DHA yang cukup setiap hari mampu mengurangkan keradangan dan mengelakkan dari keadaan yang lebih kronik

Alfalfa – Ia mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan akibat resdung. Ia juga kaya dengan sumber klorofil dan bersifat alkali. Alfalfa juga membantu menyingkirkan toksin dalam badan

B Complex – B Complex Shaklee mempunyai rangkaian Vitamin B yang lengkap. Vitamin B12 yang terdapat didalamnya membantu mengurangkan kesan alahan dan bekerjasama dengan B6 serta asid folik (B9)  memelihara sistem saraf tubuh badan.

SR Vita C – Vitamin C bertindak sebagai anti-histamin dan menstabilkan pengeluarannya dalam tubuh badan. Ia juga membantu meningkatkan sistem imun bagi melawan virus dalam badan.

Vivix – Minuman botanikal Shaklee yang kaya dengan kandungan antioksidan. Ia membantu memelihara kesihatan tubuh badan secara menyeluruh kerana ia bertindak terus ke tahap sel. Ia membantu melindungi sel-sel dari serangan radikal bebas.

 

Testimoni pengguna Set Resdung Shaklee

[KERANA TAKUT HILANG HIDUNG SAYA IKHTIAR DENGAN SET RESDUNG SHAKLEE]
.

“Nama saya Nurhafizah Zamri .saya berumur 29 tahun dan sebagai surirumah sepenuh masa ..saya mengunakan Shaklee sejak 2 tahun yang lepas akibat kulit kusam selepas bersalin dan resdung yang agak menganggu setiap pagi hari2 saya sejak dari sekolah lagi.

Setiap pagi akan kedengaran disetiap ruang rumah kelas ataupon tempat kerja saya bersin setiap pagi ..arhhhh malunya ..tidak boleh dibayangkan.

Bukan itu sahaja resdung yang saya alami juga mengakibatkan saya alah pada habuk dan makanan. Bukan pada makanan laut seperti sotong udang dan ketam sahaja malah pada semua makanan seperti ayam dan ikan yang tidak fresh juga akan menyebabkan saya mengalami kegatalan pada hidung dan mata. Yang lagi teruk mata saya akan membengkak, berair dan gatal kemerahan dengan teruknya.

Boleh bayangkan tak saya juga tidak boleh membeli ayam di Tesco kerana ayam-ayam disana sudah tidak segar lagi. Pasar malam adalah hanya tempat saya membeli makanan basah .

Oleh kerana takutkan kehilangan hidung yang sering diperkataan saya mula cuba mencari penawar untuk permasalahan saya.

Untuk permulaan saya hanya mengamalkan vitamin C sahaja dah sebulan kemudian baru lah menambah Alfalfa sebagai 1 set resdung.

Saya konsisten makan dalam sebulan dan telah menunjukan tidak balas bahawa saya tidak lagi bersin diwaktu pagi dan mengalami kegatalan pada mata dan hidung saya.

Saya juga boleh makan makanan laut tanpa berpantang lagi seperti selalu. Alhamdulillah ..akhirnya saya keluar dari masalah saya yang menghantui saya bertahun-tahun lamanya sejak dari sekolah lagi .

Terima kasih Allah..

Pada mereka yang mengalami masalah seperti saya anda boleh mencuba Set Resdung Shaklee ini kerana ia sangat berkesan. Saya yakin ia juga berkesan pada anda.”


Testimoni Bergambar Set Redung Shaklee

Jika uolls berminat untuk mendapatkan SET RESDUNG SHAKLEE ini, teruskan klik BELI  dan tunggu sahaja set ini sampai ke depan pintu rumah. Saya juga boleh dihubungi di talian 018-2835 816 untuk konsultasi sepenuhnya mengenai produk Shaklee.

mamavogue

 

 

Insomnia Mengganggu Keharmonian Rumahtangga

Pernah tak sesiapa di antara anda merasa sukar untuk tidur pada waktu malam dan bangun pagi dalam keadaan yang lebih letih? Mungkin anda dalam keadaan stress, tertekan ataupun mengalami insomnia.

Insomnia atau sleeping disorder adalah keadaan di mana badan kita terasa letih dan mengantuk tetapi tidak dapat tidur dengan baik. Antara simptom yang biasa adalah kesukaran untuk tidur di waktu malam, terjaga di tengah-tengah malam dan tidak oleh tidur semula dan juga bangun pagi dalam keadaan yang lebih letih.

tak-boleh-tidur

Antara perkara-perkara yang menyebabkan insomnia ini adalah

  • Tekanan dalam hidup (contohnya kerja, kehilangan yang tersayang, putus cinta)
  • Ketidakselesaan emosi atau fizikal
  • Faktor sekeliling (cahaya, bising, suhu)
  • Kesan daripada ubat yang diambil
  • Jadual tidur yang berubah (jetlag)

Bila tidak cukup tidur, badan kita akan menjadi lebih letih dan tidak dapat berfungsi dengan baik kerana tidak cukup rehat. Otak juga akan menjadi kurang fokus terhadap apa jua yang kita lakukan. Bagi seorang ibu, ianya boleh mengundang bahaya dan seterusnya boleh mengganggu keharmornian seisi rumah. Bayangkan jika kita selalu merasa letih, bagaimana kita nak uruskan hal rumah dengan baik? Lepas tu akan jadi lebih stress dan akhirnya si anak yang memerlukan perhatian yang jadi mangsa keadaan.

Saya adalah salah seorang yang menderita dengan insomnia ini. Mungkin juga akibat stress dengan kerja dan keadaan di sekeliling. Ketika itu saya masih bekerja di sebuah pejabat developer, yang mana semua kerja perlu disiapkan segera dan sentiasa mengejar masa. Letihnya badan, jangan cakaplah! Balik kerja, selesaikan urusan rumah dan melayan si anak yang ketika itu masih menyusu badan. Sampaikan kadang-kadang nak makan pun dah tak berselera.

ostematrix-shaklee

Selepas itu, saya cuba cari beberapa penyelesaian agar perkara ini tidak berlarutan. Saya kongsikan di sini agar boleh jadi rujukan mak mak lain pula. Ingat tau, insomnia ini boleh jadi mudarat jika dibiarkan berlarutan.

  • Cuba tidur pada waktu yang sama setiap hari. Tinggalkan semua kerja dan tidur apabila tiba masanya.
  • Elakkan kafein di waktu petang dan malam. Cuba tukar minum petang tu dengan sesuatu yang lebih berkhasiat
  • Jangan makan yang berat-berat sebelum tidur. Sebaiknya, elakkan makan nasi 3jam sebelum tidur. Jika lapar, ambil snek ringan je.
  • Jadikan bilik tidur kita lebih selesa, cahaya yang malap mungkin juga boleh letak wangian seperti lavender.
  • Bersenam. Yang ini terbukti membantu kita tidur dengan lebih baik. Buat senaman ringan 15minit setiap hari pun dah cukup membantu.
  • Jika kita terjaga kerana otak masih ligat berfikir, ambil pen dan buku dan catatkan semuanya. Buat to-do-list atau jadual untuk keesokan hari.
  • Jangan buat aktiviti lain di sebelum tidur terutama melihat handphone atau ipad. Cahaya dari gajet ini akan mengganggu dan mengelirukan otak anda yang ketika itu sepatutnya berehat.

Kerjaya sebagai ibu ni memang kena cukup rehat pada waktu malam agar lebih produktif di siang hari. Semoga perkongsian saya ini memberi manafaat kepada semua. Bila ibu sihat dan ceria, keluarga pastinya lebih bahagia.

signature

mamavogue

Tsunami Shaklee – Cara Mudah Elak Sembelit dan Kembung Perut Ketika Berhari Raya

Sembelit dan kembung perut ketika hari raya adalah sangat menyeksakan

Dah namanya hari raya, tentulah berjenis-jenis juadah terhidang. Selain makanan, minuman manis-manis pun menjadi pilihan di kebanyakan rumah yang dikunjungi. Bayangkanlah sedang seronok dan gembira berhari raya, menziarahi saudara dan jiran tiba-tiba rasa tak selesa pada perut.

Leka bersembang dan makan sehingga lupa nak menjamah air masak secukupnya. Maka ‘merontalah’ perut meminta simpati tuannya..hihi. Bila balik rumah, perut terasa senak dan sebu. Bangun tidur pula ada ‘urusan’ yang tidak terlangsai dan menjadi semakin tertangguh. Maka perut terasa semakin kembung dan tidak selesa.

Penyelesaian terbaik tentulah ada! Yang pasti, ianya semulajadi dan selamat. Jangan ambil ubat sebarangan tau..bahaya nanti. Solusi yang saya bagi ini sangat berkesan dan bertindak secara lembut kepada usus. Dengan syarat minum air masak/air kosong/air jarang secukupnya.

13576860_10208616421141026_588877783015783577_o

~ Herblax – mengandungi Daun Senna yang merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak. Ia juga mengandungi biji Fennel yang membantu pencernaan dan masalah sembelit serta kembung perut

~ Peppermint Ginger Plus – mengandungi gabungan daun Pudina, halia, Adas dan Cekur Manis. Ia membantu melegakan kembung perut, loya dan mual. Halia juga membantu merangsang enzim untuk pencernaan makanan dengan sempurna.

~ Ostematrix – bukan sekadar pil kalsium biasa. Ia mwngandungi magnesium yang membantu mengekalkan kandungan air di dalam usus dan melembutkan najis.

Gabungan ketiga-tiga supplemen ini akan memberikan kelegaan segera tanpa mendatangkan sebarang kesan buruk kepada usus. Ianya bertindak secara lembut tetapi berkesan.

Hubungi saya untuk penerangan yang lebih details dan konsultasi sepenuhnya!

signature

mamavogue

selfpromo

Derita Sembelit Semasa Dalam Pantang.. Seksanya Hanya Tuhan Yang Tahu!

Untuk ibu-ibu dalam pantang ni kan, selain kena jaga bab makan dan minum, kena jaga badan supaya tak masuk angin, kena berurut untuk melegakan urat-urat yang tegang, ada satu lagi yang sangat-sangat penting bagi memastikan tempoh berpantang adalah tempoh yang menenangkan. Iaitu sistem penghadaman yang baik supaya urusan di toilet berjalan lancar. Tak dapat nak bayangkan derita sembelit semasa berpantang! Seksa dan negerinya hanya tuhan saja yang tahu.

Saya dulu salah seorang ibu berpantang yang alami sembelit. Allahu.. mesti menangis tiap kali ke toilet. Kadang-kadang kita rasa dah minum cukup banyak air dah tapi masih lagi sembelit. Walaupun saya bersalin secara czer namun perasaan ngeri tu tetap ada. Sudahlah susah nak bergerak, sakit pinggang lagi, kaki pun kebas-kebas bila berada lama-lama dalam toilet.

Disebabkan dah tak larat nak duk lama-lama dalam toilet, siap menangis bagai maka saya usahakan mencari sesuatu yang dapat menyelesaikan masalah ni. Saya sangat teruja bila berjumpa dengan pil putih suci bersih ni..haha! Saya suka sangat sebab kali pertama makan, esoknya dah tak perlu menangis di toilet dan sakit pinggang beransur kurang. Terkejut pun ada tau.. Tak sangka saya merasa kesannya secepat itu.

Nak tahu apa nama pil putih suci bersih tu? Haa.. meh sini saya nak kongsikan. Benda baik, mesti kongsi bersama barulah sama-sama boleh dapat manafaat! Bila saya google ‘Atasi sembelit semasa dalam pantang’ maka keluarlah gambar produk ni, OSTEMATRIX

Ostematrix Shaklee

Saya nak kongsikan juga masalah sembelit yang dialami oleh seorang ibu comel semasa berpantang ni. Dalam video ni dia ada beritahu yang dia semacam SERIK NAK BERANAK lagi disebabkan sembelit ketika berpantang ni. Sampai akhirnya dia mengandung dan bersalinkan anak kedua, dia mengambil Set Berpantang Shaklee dan mengalami pengalaman yang mengujakan pulak. Langsung TAK SEMBELIT, BADAN RASA SEGAR dan TAK MUDAH MASUK ANGIN walaupun dia tak pakai baju tebal-tebal dan stokin.

Jom tonton video ni untuk tahu RAHSIA BADAN TAK LETIH dan TAK SEMBELIT semasa berpantang!

 

Best ke best? Tempoh berpantang sepatutnya adalah suatu tempoh untuk si ibu berehat dengan tenang dan selesa. Barulah badan benar-benar sihat dan cergas dan bayi pun dapat menyusu dengan baik.

Selain untuk mengelakkan sembelit, Ostematrix ini juga pil kalsium yang lengkap dengan magnesium, zinc, boron dan mangan. Umpamanya kita nak membuat dinding, wajiblah ada batu bata, simen dan pasir supaya dinding berdiri kukuh. Begitu juga dengan tulang kita, ia memerlukan semua itu supaya sentiasa sihat dan kuat.

Kalsium memang sangat penting untuk IBU BERPANTANG dan MENYUSUKAN anak. Ia juga memastikan badan kita sentiasa segar ketika bangun dari tidur. Lepas ni confirm dah takde kebas-kebas atau sakit tumit, sengal pinggang dan badan. Dah boleh ucapkan selamat tinggal pada semua tu!

Untuk sebarang pertanyaan dan KONSULTASI, saya boleh dihubungi melalui nombor talian di bawah pada bila-bila masa.

Semoga bermanafaat!

Living Better Life,

RAHA MOHD ISKAK

018-2835 816