Tips Turunkan Paras Kolesterol Dengan Pantas

Tips mudah turunkan paras kolesterol dengan pantas dengan hanya 2 produk Shaklee

Dalam Shaklee memang ada banyak produk yang apabila digabungkan akan memberi kesan yang lebih optimum dan terbaik. Saya nak kenalkan salah satu daripadanya di sini, iaitu Omegaguard dan Garlic Complex. Ia memberikan kesan yang lebih ketara menstabilkan tekanan darah tinggi dan menurunkan paras kolesterol.

Set kesihatan jantung

Omegaguard adalah minyak ikan tulen yang di ekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ianya telah melalui proses saringan ssebanyak 3 kali bagi memastikan tiada sebarang logam yang tertinggal di dalamnya.

Antara kelebihan Omegaguard ialah

  • Membantu menyingkirkan kolesterol dalam salir darah, menstabilkan tekanan darah tinggi, mencegah salur darah tersumbat
  • Membantu mengekalkan fungsi otak, mengelakkan Alzheimer
  • Bagus di ambil oleh ibu mengandung kerana ia membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan
  • EPA yang terdapat didalamnya membantu meningkatkan sistem imun badan dan mengurangkan keradangan
  • Omega 3 yang terdapat didalamnya sangat baik digabungkan dengan Omega 6 untuk menseimbangkan hormon dan mengurangkan simptom menopaus

Garlic Complex pula telah diperakui khasiatnya sebagai antibiotik semulajadi. Apabila digabungkan kedua-dua ini kesannya

  • Mengurangkan alergi untuk pesakit sinus dan asthma
  • Antibiotik semulajadi untuk elakkan kulat, yis, candida, virus
  • Mengurangkan keradangan dan mempercepatkan penyembuhan luka untuk penyakit kulit seperti eczema dan psoriasis
  • Memelihara fungsi paru-paru dan mengurangkan serangan lelah dan bronkitis

Set ini juga memelihara kesihatan jantung dan mengurangkan risiko strok. Memang ramai antara customer saya yang amalkan set ini ialah dari golongan mak mak dan ayah kita. Mereka ni masih suka nak menikmati makanan lazat terutama ketika hari raya dan kenduri kendara.

Tetapi, harus diingatkan bahawa pengambilan set ini mesti diberitahu kepada doktor yang merawat. Kerana biasanya mak ayah kita dibekalkan doktor dengan ubat-ubatan kan. Jadi kita perlu pastikan cara pengambilan ia serasi dengan pengambilan ubatan.

Selain untuk pesakit kencing manis dan darah tinggi, set ini sebenarnya sangat sesuai diamalkan oleh sesiapa sahaja. Tak perlu tunggu sakit, tapi kekalkan kesihatan badan kita dengan baik.

Hubungi saya untuk order dan konsultasi sepenuhnya ya.

signature

mamavogue

selfpromo

Kenali Eczema Pada Kanak-kanak Dan Cara Merawatnya

Jika kita perhatikan zaman sekarang ni penyakit eczema seolah-olah menjadi semakin ‘mengganas’ pula terutama dikalangan anak-anak kita. Ada yang sejak bayi lagi dah kena eczema, ada juga yang dah besar sikit baru nampak tanda-tandanya. Jom kita kenali apa sebenarnya eczema ni dan ada tak rawatan untuk hilangkan terus penyakit ni. Saya olah info ni dari Majalah Pa & Ma dan kongsikan bersama sebagai panduan.

Eczema adalah keadaan di mana kulit menjadi kering, bersisik, kemerah-merahan dan menyebabkan kegatalan. Ianya selalu berlaku di kawasan kulit yang berlipat dan terlindung seperti siku, lutut, leher, kepala dan celah-celah jari. Ada juga yang terjadi di kawasan pipi, dada dan belakang bayi.

bayi eczema
Sumber gambar dari mommyhood101.com

Agak-agak korang la kan, macam mana boleh kena eczema ni ya? Terutama bila anak yang lahir elok kulit licin gebu tapi tiba-tiba mula naik merah-merah dan kering. Ada sesetengahnya mungkin alergik pada hama, habuk dan debu. Ada juga yang alergik pada makanan, sabun basuh baju ataupun sabun mandi. Semua tu patut kita perhatikan bila dah nampak kulit anak seperti ada tanda-tanda eczema.

Antara tanda-tanda anak kita eczema adalah apabila kulit mula menjadi kemerah-kemerahan, berbintik-bintik, kasar dan kering. Anak juga mula berasa tidak selesa dan asyik menggaru lagilagi waktu cuaca panas dan berpeluh.

Sekiranya ada antara simptom tu, pertama sekali ibu-ibu kena pastikan keselesaaan si anak. Apabila sesudah mandi, pastikan lap badan anak hingga betul-betul kering terutama dicelah-celah yang berlipat. Sapukan krim pelembap dan sering tukarkan pakaian anak jika anak berpeluh. Almaklumla cuaca sekarang ni panas terik, anak-anak yang aktif memang mudah berpeluh. Sebaiknya tukar sabun mandi anak kepada yang lebih semulajadi dan kurang berbau wangi. Pastikan juga rumah kita bebas habuk dan debu.

poster eczema
Klik untuk melihat gambar lebih jelas

Jika berlarutan, dapatkan rawatan doktor dan biasanya pada permulaan doktor akan menasihatkan untuk membuat ujian alergik untuk menentukan apa yang membuatkan anak eczema. Bila dah tahu, lebih mudah untuk ibu mengambil langkah seterusnya. Doktor juga akan memberikan keri merawat bergantung kepada tahap serius eczema anak.

Mesti ibu-ibu tertanya-tanya bolehkah kita mengurangkan risiko anak eczema dan bagaimana nak kurangkan. Mestilah boleh, terutama dari dalam kandungan lagi. Pastikan ibu menjaga pemakanan dan sebaiknya pastikan imun badan di tahap yang sangat baik. Amalkan makanan yang boleh menaikkan sisterm imun dan pertahanan badan untuk melawan sebarang penyakit. Makan vitamin dan supplement yang dibekalkan doktor semasa hamil bagi memastikan kesihatan kedua-dua ibu dan bayi dalam kandungan.

Akhir sekali, jangan lupa banyakkan berdoa supaya anak yang dikandung lahir dengan mudah, selamat dan sihat.

Semoga bermanafaat!

signature

mamavogue