Kenali Punca Jerawat dan Cara Mudah Mengatasinya

JERAWAT!! Mimpi ngeri buat semua orang terutama kaum wanita kan. Jerawat ni bukan sahaja menyakitkan tetapi membuatkan muka kelihatan bengkak dan kemerahan. Malah jerawat boleh menyebabkan seseorang itu menjadi kurang berkenyakinan terhadap diri sendiri dan malu untuk bersosial. Of kos saya boleh relate dengan masalah ini sebab saya mempunyai masalah jerawat ni sejak berumur 17 tahun.

Beberapa bulan sebelum SPM, ketika saya sedang membuat persiapan untuk peperiksaan besar itu saya perasan perubahan yang sangat ketara pada kulit muka. Ia jadi terlalu berminyak dan kadang-kadang berbiji halus kemerahan. Tak lama lepas tu mula la keluar biji-biji yang lebih besar dan bernanah. Tapi masa tu tak peduli sangat sebab fikirkan stress belajar je.

Every girls nightmare!!
Every girls nightmare!!

Tetapi, setelah berumur 33 tahun ni muka masih berjerawat, tiu bukan stress dah namanya! Mesti ada something wrong somewhere kan. Ramai yang kata nanti dah ada anak hilang la jerawat tu (sama macam senggugut) tapi rupanya hanya mitos belaka. Sedihhhh! Dah jadi mak orang pun muka masih dipenuhi jerawat terutama ketika datang bulan. Maka bermula lah misi mengenali punca sebenar Cik Jerawat ini..

Punca-punca Jerawat Yang Jarang Kita Tahu

Musuh nombor satu tetapi bestfriend forever jerawat adalah GULA PUTIH. Haa terkejut kan? Apa kaitannya gula dengan jerawat? Bila kandungan gula terlalu tinggi dalam darah, ia buat darah jadi pekat dan sukar mengalir dengan lancar. Maka segala vitamin dan supplemen yang kita duk pulun untuk jerawat ni tak dapat berfungsi dengan baik! Rugi je kan bayar mahal-mahal beli vitamin.

Yang kedua, MAKANAN BERGORENG dan berminyak. Selama ni sedap je kan belasah goreng pisang, cekodok, ayam goreng, mee goreng. Segala jenis yang berminyak semua di telan! Inipun sama juga, ia menyebabkan pengaliran darah yang tidak lancar seterusnya segala makanan kesihatan yang kita ambil tak dapat diserap sempurna.

Kurangkan atau elakkan terus makanan berminyak dan diproses
Kurangkan atau elakkan terus makanan berminyak dan diproses

Yang ketiga, USUS YANG KOTOR. Macam mana nak tahu usus kita kotor ke tidak? Orang yang mempunyai usus yang sihat adalah orang yang melakukan pembuangan paling minimum 2 kali sehari dan kentutnya tidak berbau. Bila usus kotor dan bertoksin, macam mana ia nak serap segala nutrien dalam makanan? Dan bila toksin dan tertalu banyak, ia akan menyebabkan kulit kita menjadi berjerawat dan berminyak.

Selain daripada 3 punca di atas, jerawat juga boleh timbul disebabkan PENCEMARAN UDARA, terlalu banyak mengambil minuman BERKAFEIN dan yang paling penting, KURANG MINUM AIR MASAK. Bila kita dah tahu puncanya, maka lebih senang untuk kita atasi masalahnya kan.

Cara Mudah Mengatasi Masalah Jerawat

Sebenarnya kebanyakan daripada punca di atas adalah sebab utama kenapa kulit muka saya berjerawat. Sebelum ini, memang tak pernah nak jaga pemakanan dan amalkan diet yang lebih sihat. Namun, awal tahun ini saya ada buat detoks parasit bersama-sama geng se-Shaklee dan hasilnya sangat mengujakan! Detoks parasit adalah detoks ketika bulan mengambang penuh. Kiraan hari detoks tersebut menggunakan tarikh kalendar hijrah. Alhamdulillah ia memberi kesan yang sangat baik dan kulit saya nampak semakin sihat.

Bila kita dah tahu puncanya, lebih senang untuk kita atasi masalah jerawat ini tau. Yang PERTAMA pastikan kita minum air masak secukupnya setiap hari. Air masak membantu badan kita menyingkirkan toksin dan membersihkan usus dengan lebih baik.

Minum air yang mencukupi penting untuk tubuh badan kita
Minum air yang mencukupi penting untuk tubuh badan kita

Yang KEDUA, kurangkan gula dalam makanan dan minuman harian kita. Gula bukan yang kita guna untuk bancuh air sahaja tau, tetapi dia terdapat dalam hampir semua makanan yang diproses terutama roti, biskut, minuman 3in1, kek, pastri dan banyak lagi.

Yang KETIGA, bila dah kurangkan makanan bergula, bergoreng, berminyak dan minum air masak secukupnya pastikan kita membuang sisa kumbahan dalam perut tu sehari 2 kali. Paling tidak pun mesti setiap hari. Tak perlu pun disimpan lama-lama dalam perut, kang lebih banyak mendatangkan mudarat dan penyakit.

punca-jerawat
Gambaran ini memberikan penjelasan kepada beberapa punca kulit muka berjerawat

Haa.. bila dah baca rasa macam mudah je sebenarnya kan? Salah tu.. Tak mudah tau nak kurangkan gula dan makanan bergoreng terutamanya dalam pemakanan seharian kita. Tetapi demi usus dan kulit yang lebih bersih dan sihat, sebaiknya kita kawal pemakanan kita. Banyak je resepi sihat yang boleh dicuba dalam Facebook dan juga Google. Antara rajin atau tak je..hihi.

Selamat mencuba! Insya Allah hasilnya pasti positif dan ketara.

signature

mamavogue

 

Vivix Bantu Kawal Paras Gula Dalam Darah

Bercerita tentang paras gula tidak stabil, iaitu kecing manis, masih teringat keadaan bapa mertua saya ketika dia tiba-tiba pitam di dapur. Dalam kerisauan dan kelam kabut mak mertua saya, suami bancuhkan air gula dan suakan ke mulut bapanya. Cukuplah seteguk dua hanya untuk beri dia sedikit tenaga agar dia boleh bangun dan dialihkan ke katil. Bila di bawa ke klinik, rupa-rupanya dia dalam keadaan hypoglycemia (kekurangan gula dalam darah).

Bapa mertua memang dah lama mengidap kencing manis, sejak dari zaman mudanya kata suami. Dia hanya bergantung kepada ubat semata-mata dan tidak berapa menjaga pemakanannya. Kencing manis ini jika tidak dikawal memang paras gula jadi tak stabil, sekejap terlalu tinggi, sekejapan pula boleh jadi terlalu rendah. Ianya boleh mmudaratkan jika dibiarkan terlalu lama tidak dikawal.

Dalam banyak-banyak produk Shaklee, selain daripada ESP (Energizing Soy Protein), GLA Complex dan Vitalea, Vivix adalah antara produk yang selalu dicadangkan untuk pesakit kencing manis. Vivix mempunyai 15 jenis polifenol tumbuhan yang dipanggil resveratrol.

Bila sebut perkataan resveratrol, mesti orang semua kerut dahi. Apa benda lah resveratrol ni, dah la susah nak sebut pulak tu. Resveratrol adalah bahan yang terkandung di dalam kulit buah anggur, kekacang dan juga sesetengah buat beri. Ia bertindak sebagai antioksidan yang melindungi dan melawan radikal bebas dari merosakkan sel.

Di dalam Vivix, resveratrol diperolehi dari buah Anggur Muscadine, anggur yang besaiz seperti sebiji bola golf. Selain itu, ia juga diperolehi daripada tumbuhan yang bernama Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed), Lobak Ungu dan Elderberry. Apa pula tugas resveratrol ini ya?

vivix-kencing-manis

1. Mengekalkan fungsi insulin

Insulin adalah hormon yang mengawal dan menstabilkan kandungan gula dalam darah. Apabila seseorang itu menghidap kencing manis, ianya samada pankreas tidak mampu untuk menghasilkan insulin (Type I), sel-sel badan tidak lagi bertindakbalas dengan insulin (Type II – paling biasa) ataupun ibu mengandung yang menghidap kencing manis (GDM)

2. Mencegah pembentukan AGE (Advanced Glycation End) protein

AGE terbentuk apabila gula yang berlebihan di dalam salur darah terkumpul dan ‘terikat’ dengan protein dan membentuk molekul yang merbahaya. Sel dan molekul yang terbentuk akan menyebabkan faktor penuaan tubuh badan berlaku lebih cepat dari biasa.

Saya kongsikan di sini beberapa testimoni pesakit kencing manis yang mendapat manafaat dengan mengamalkan Vivix secara konsisten.

Berpuas hati dengan Vivix sehingga nak beli satu set promosi (Beli 6 percuma 1)
Berpuas hati dengan Vivix sehingga nak beli satu set promosi (Beli 6 percuma 1)

 

Pesakit diabetes selama 14 tahun kini bebas menikmati hidup setelah 7 bulan konsisten dengan Vivix
Pesakit diabetes selama 14 tahun kini bebas menikmati hidup setelah 7 bulan konsisten dengan Vivix

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi mengenai Vivix Shaklee ini. Ianya adalah minuman botanikal yang kaya antioksidan dan bertindak terus hingga ke tahap selular. Nak tahu perkara yang lagi hebat, setiap pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat keahlian PERCUMA seumur hidup dan bonus tunai di bulan berikutnya.

signature

mamavogue

selfpromo

Tsunami Shaklee – Kepentingan Menjaga Kesihatan Keluarga

Selain menjaga makan minum dan pakaian keluarga, mak mak ni ada satu lagi perkara yang sangat dia ambil berat. Bab kesihatan suami dan anak anak. Mak mak ni kalau boleh sentiasa nak pastikan kesihatan suami dan anak anak berada di tahap terbaik. Bila salah seorang ahli keluarga tak sihat, mula la mak mak ni tak senang duduk.

Maka di rumah kecilku ini (eh takde kena mengena) memang selalu standby NUTRIFERON, SR VITA C, VITA C CHEW (untuk si anak) & ZINC COMPLEX ni untuk memastikan tahap imuniti badan suami dan anak sentiasa dalam keadaan paling optimum. Set ini perlu sentiasa ada dirumah umpama first aid kit.

Nutriferon ini adalah dalam bentuk serbuk dan sangat mudah ditelan. Ada sedikit rasa manis, so tak perlu rasa takut nak telan je. Anakku selamba je telan sepeket, siap tanya boleh ambil lebih tak!

photogrid_1468759752931

Ramai yang tak perasan kepentingan Zinc Complex. Ia membantu fungsi kelenjar thymus yang mengeluarkan T-Cell untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit. Ia juga membantu mengekalkan fungsi insulin. Banyak lagi sebenarnya fungsi zinc dalam tubuh badan manusia. Zinc adalah salah satu mineral yang sangat penting untuk mengekalkan fungsi badan.

Sejak ada set first aid kit ini, takde dah saya simpan ubat jenama P lagi. Kalau dulu, mesti nak buat stok berkotak-kotak. Sejak mengamalkan Shaklee, dah bertahun tak beli dah. Lebih baik buat pilihan bijak, yang lebih selamat dan semulajadi.

Shaklee Subang Jaya
Si anak yang sangat sukakan Nutriferon! Yang penting, ianya membantu mencegah dari jangkitan selsema dan batuk

Bila sistem imun keluarga kita kuat, nak pergi bercuti atau majlis mana-mana pun tak risau. Saya dah lama tak risau pasal si anak lagi, nak berendam lama-lama dalam pool ke, nak bermain bergolek kat taman permainan ke.. Sebab saya tau badan dia dilindungi dari dalam 😉

Mak mak ni kan superwoman! Kalau boleh semua kita nak jaga & protect. Kalau ada di kalangan mak mak sekelian yang mahukan sesuatu yang selamat, semulajadi dan terbaik untuk keluarga, jangan segan-segan mesej saya okey!

signature

mamavogue

selfpromo

Promosi September 2016 – Set Kulit Cantik Berseri

Bulan September 2016 sudah masuk hari ke 8, rasa-rasanya masih belum terlambat untuk saya membuat hebahan pasal promosi bulan ni kan. Shaklee ni memang terbaik dan sangat memahami tau! Setiap kali promosi mesti kena dengan tema dan waktunya. Bulan ini bulan untuk kita mencantikkan diri, dalam masa yang sama mengawal dan menstabilkan gula dalam darah.

Hebat kan? Promosi dua dalam satu! Sihat dari dalam dan cantik di luaran juga. Nak tahu produk apa? Haa.. jawapannya ada dalam gambar di bawah 😉

ESP Shaklee
Beli 6 botol Dapat 7 botol / Beli 2 botol Dapat Diskaun 5%

Biar saya explain sikit tentang ESP dan SR Vita C yang boleh membantu mengawal gula dalam darah.

ESP Shaklee adalah sumber protein tumbuhan yang tulen dan semulajadi tanpa sebarang pengawet dan perasa tambahan. Ia juga mempunyai Index Glisemik yang rendah iaitu 39 sahaja. Protein adalah bahan asas dalam pembinaan sel-sel badan dan sumber penting dalam penghasilan hormon termasuklah insulin.

Vitamin C Shaklee pula adalah dari sumber jagung. Bioflavonoids yang terkandung di dalam Vitamin C Shaklee membantu meningkatkan lagi fungsi vitamin c tersebut, membantu mencegah pengoksidaan dan mencegah gula dalam sel badan bertukar menjadi sorbitol. Pengambilan Vitamin C selepas makan membantu mengawal paras gula dari naik secara mendadak.

Antara testimoni terbaik ESP Shaklee dengan ibu mengandung yang disahkan GDM pada kehamilan kedua, namun bebas dari GDM bila mengamalkan ESP pada kehamilan ketiga.

ESP Shaklee
Bacaan gula stabil dan normal dengan pengambilan ESP

———————————————————————————-

Semua orang terutama perempuan memang mahukan kulit yang bebas jerawat dan halus bersih. Maka sesuai sangatlah dengan pengambilan Dazzling Duo ni tau! ESP sebagai sumber protein asas dalam pembinaan sel baru mempercepatkan penyembuhan luka dan kesan parut akibat jerawat. Dan hasil terbaik bila hilang segala kulit kusam dan tona tak sekata. Sel =sel baru dan sihat ini juga akan lebih cepat menyerap segala vitamin yang diperlukan tubuh. Maka tak hairanlah kesannya nampak lebih jelas dan ketara kan.

Saya kongsikan testimoni beberapa ibu-ibu yang secara tak sengaja memiliki kulit lebih cantik apabila mengamalkan ESP untuk tujuan lain..hihihi. Best kan? Kesan dua dalam satu.

ESP Shaklee
Kulit kelihatan cerah dan licin. Nampak lebih sihat.
ESP Shaklee
Dulu kulit kusam dan berparut. Kini tidak lagi!

 

Selain untuk kulit yang cantik, ESP amatlah sesuai untuk ibu-ibu samada yang bekerjaya atau suri rumah bekerja yang memerlukan tenaga segera, energy booster agar segala urusan harian dapat dilaksanakan dengan baik.

14233845_10209126125643320_1742238216_o

Hubungi saya untuk pembelian kedua-dua produk hot ini ya. Penghantaran (COD) di sekitar Sunway, Subang Jaya, Shah Alam dan Puchong dan pengeposan di seluruh Malaysia!

signature

mamavogue

selfpromo

Impian Memiliki Kulit Bebas Jerawat dan Kesan Parut

Saya akui, saya bukan jenis yang sangat menjaga kulit muka sejak zaman sekolah lagi. Saya tidak memiliki ritual penjagaan yang sempurna iaitu dengan penggunaan pencuci muka, toner, krim siang dan malam apetah lagi serum atau masker. Sejak tingkatan tiga, kulit saya mula berminyak dan berjerawat terutama ketika datang bulan. Bila mula bekerja, saya ada juga mencuba beberapa jenis produk kecantikan kulit namun hasilnya hampa. Maka, niat untuk memiliki kulit bebas jerawat seakan tidak kesampaian.

Kulit saya jenis yang berminyak, keseluruhannya. Menjelang tengahari, kulit saya akan menjadi lebih berminyak dan mudah kotor. Setiap hari, saya akan mencuci muka dan menggunakan krim pelembap sahaja. Jika berbedak, jerawat akan menjadi lebih parah!

Dipendekkan cerita, awal tahun 2016 hari tu upline Shaklee kongsikan satu ilmu untuk membersihkan dan mencantikkan kulit dalam masa 1 bulan bersama Sustained Released Vita C Plus Shaklee. Hanya dengan Vitamin C je tau. Beliau kongsikan cara pengambilan yang betul dan jadual yang sepatutnya untuk mendapatkan hasil yang terbaik.

Cuba perhatikan testimoni-testimoni yang saya kongsikan ni. Teruja kan tengok kesan Vitamin C pada kulit diorang! Syaratnya cuma satu, konsisten dan disiplin!

testi_vita C1

 

testi_vita _C2

Maka pada bulan Februari, bermula la projek mencantikkan kulit dengan Vitamin C ni. Kami buat secara berkumpulan, barulah sentiasa bersemangat dan bermotivasi, kan. Itulah kelebihan mendaftar Shaklee bersama kami..hihihi. Dan hasilnya setelah 2 bulan, kulit saya kurang berminyak dan susah dihinggapi jerawat. Ini baru 2 bulan tau! Saya akan teruskan pengambilan mengikut jadual sehingga mendapat hasil yang memuaskan hati.

testimoni_vita_C
Inilah wajah tuan tanah Diary Nutrisi Mama

Sekarang ini, kulit saya kelihatan lebih bersih dan cerah. Takde la kusam, tak sekata dan berminyak macam dulu-dulu. Kalau pun nak datang bulan, hanya jerawat kecil yang muncul dan tak kekal lama. Sekejapan je dah kecut! Alhamdulillah.. akhirnya impian saya nak memiliki kulit bebas jerawat dan kesan parut bakal menjadi nyata. Banyak rupanya kebaikan Vitamin C ni selain untuk kulit. Salah satunya, sebagai ejen detoks. Haa.. yang tu tak dapat la nak cerita semua kat sini. Nanti saya sambung di entry akan datang.

Buat yang berminat untuk ketahui rahsia mencantikkan kulit dengan Vitamin C Shaklee ni, bole lah whatsapp atau sms saya di 018-2835816. Insya Allah saya akan cuba guide sehingga berjaya.

signature

mamavouge

selfpromo

Kebaikan Minum Jus Oren Segar Setiap Hari

Bila kita menginap di hotel, kita selalu perasan jus oren akan dihidangkan ketika waktu bersarapan bersama-sama kopi, teh dan susu. Selain jus oren, kadang-kadang ada juga jus buah-buahan segar yang lain. Sebenarnya banyak kebaikan bila kita minum jus buah-buahan di waktu pagi. Antaranya mengelakkan sembelit dan melancarkan sistem penghadaman. Tapi kali ni saya nak fokus pada jus oren segar sahaja.

Banyak sangat kebaikan kalau kita minum jus oren setiap hari lebih-lebih lagi jika disediakan segar dirumah. Biasanya yang dalam kotak tu, dah dicampur bahan pengawet ataupun gula yang berlebihan. Jadi saya nak kongsikan dengan semua betapa bagusnya kita minum jus oren setiap hari!

~ Vitamin C – Rasanya ramai sedia maklum bahawa oren memang kaya dengan Vitamin C. Ianya adalah sebahagian dari keluarga buah sitrus yang boleh membantu meningkatkan imun sistem supaya badan dapat menentang infeksi dan penyakit dengan lebih baik. Selain daripada itu, Vitamin C juga dapat memastikan tubuh badan menyerap kalsium dan zat besi dengan baik.

~ Hesperidin – atau dikenali sebagai bioflavonoid (macam biasa dengar je pasal bioflavonoid ni kan? hihihi). Fungsinya adalah untuk membantu fungsi saluran darah dalam badan, mengawal tekanan darah yang normal dan mengelakkan masalah penyakit kardiovaskular.

~ Asid folik – sangat penting untuk wanita yang ingin hamil dan sedang hamil. Ibu yang hamil memerlukan asid folik agar dapat mengelakkan masalah pada saraf tunjang dan otak bayi.

Jus Oren

~ Masalah kulit – ianya membantu membersih dan mengecilkan pori di kulit. Jus oren juga dipercayai dapat mengelakkan kedut dan garisan halus di muka.

~ Kolagen – kandungan Vitamin C yang tinggi dalam jus oren adalah sangat baik untuk penghasilan kolagen. Ianya bukan sahaja untuk kulit malah kolagen adalah struktur penting dalam tulang, sendi, ligamen dan saluran darah.

Selain dari yang saya kongsikan di atas, sebenarnya ada banyak lagi kebaikan jus oren. Namun, dalam kebaikannya, jus oren mengandungi kadar gula yang tinggi meskipun yang diperah secara semulajadi. Pengambilan yang berlebihan tanpa diseimbangkan dengan air masak mungkin akan mendatangkan keburukan.

Jika kalian ingin mendapatkan kebaikan jus oren tanpa merisikokan tahap gula dalam badan, saya ada penyelesaiannya di SINI.

Semoga bermanafaat!

signature

mamavogue

 

Y.E.S Shaklee ; Tingkatkan Kesihatan Secara Keseluruhan Dengan Vivix

Biasanya, bila kita dengar pasal sesuatu supplement atau produk yang boleh mengubati hampir semua jenis penyakit mesti kita rasa ‘Eh ye ke ni? Boleh percaya ke?’ Saya tak pasti tentang produk lain tapi saya amat yakin dengan Vivix Shaklee. Sebabnya ia adalah hasil dari penyelidikan bertahun-tahun dan menjalani ujian klinikal bagi memastikan keberkesanannya.

Bahan utama dalam Vivix Shaklee adalah Anggur Muscadine, sejenis anggur liar bersaiz seperti bola golf dan mempunyai 20 kromosom (sebab itu ianya mempunyai fungsi imun yang tinggi dan tahap antioksidan yang lebih kukuh). Selain itu, bahan yang terdapat di dalam Vivix ialah Lobak Ungu (Purple Carrot), Elderberry dan Polyganum Cuspidatum (Knotweed Jepun). Bahan-bahan ini kaya dengan polifenol dan resveratrol.

Vivix Shaklee

Y.E.S Shaklee pula adalah singkatan dari Young Entrepreneur System yang ditawarkan oleh Shaklee dan Vivix adalah dibawah Set Healthy Young Living. Sesiapa sahaja layak mendapat apa yang ditawarkan dengan pembelian 2 botol Vivix dengan diskaun 5%. Selain diskaun, ada banyak lagi yang ditawarkan di bawah Program Y.E.S ini

~ Pendaftaran sebagai ahli secara PERCUMA (Jimat RM69)

~ Sebotol Vitalea Iron Formula PERCUMA (Bernilai RM94)

~ Pulangan Tunai (pada 15hb berikutnya – bernilai RM30++)

~ Pembelian seterusnya dengan harga ahli (Jimat 15-20% setiap produk)

~ ‘Matching Bonus’ iaitu Pulangan Tunai Berganda (terma & syarat)

Sebenarnya ada banyak lagi tawaran hebat yang akan diterima sekiranya benar-benar berminat dengan Program Y.E.S ni. Lebih-lebih lagi jika mendaftar dibawah group yang betul dan serius. Setiap ahli akan diberi maklumat terkini dan dibimbing sepenuhnya sekiranya berminat untuk memulakan bisnes online bersama Shaklee. Saya amat mengalu-alukan surirumah terutamanya menyertai saya menjana pendapatan hanya di hujung jari.

Hanya whatsapp/sms atau call nombor 018 2835 816 sekiranya berminat mengetahui lebih lanjut!

signature

RAHA MOHD ISKAK

018-2835 816

Ramadhan, Masa Terbaik Untuk Berhenti Merokok Sepenuhnya

Biasanya, dalam bulan puasa ni lah kita dapat lihat perokok-perokok tegar mampu melawan keinginan mereka untuk merokok selama lebih 12 jam sehari. Namun, selepas waktu berbuka, berkepul-kepul lah kembali asap memenuhi ruang udara. Saya yakin, isteri mana yang tak mahu melihat suaminya berhenti sepenuhnya dari tabiat merokok. Semua isteri sayang dan mahukan yang terbaik buat suami tapi apakan daya bila rasa tak mampu nak halang suami sebab tak tahu cara paling mudah berhenti merokok sepenuhnya. Maka niat tu disimpan kan dalam hati je.

Tapi saya ada berita baik buat para isteri di luar sana. Sempena bulan Julai ini Shaklee ada membuat Promosi Vivix Shaklee, sirap istimewa khas buat perokok tegar. Dihasilkan dari anggur Muscadine, lobak ungu dan Elderberries membuatkan Vivix sangat istimewa dan sangat kaya dengan antioksidan. Ianya lebih dari sekadar resveratrol semata-mata.

VIVIX SHAKLEE

Saya nak kongsikan video Shaklee Effect dari seorang suami dan perokok tegar ini. Beliau mula merokok sejak berumur 14 tahun dan dah mencuba bermacam-macam cara untuk berhenti sepenuhnya namun gagal. Tetapi, sejak isterinya memperkenalkan Vivix, beliau terus hilang nikmat merokok setelah mencubanya.

Pengakuan ikhlas dari seorang suami yang mahukan gaya hidup yang lebih sihat. Bukan sahaja suami, malah seluruh keluarga juga akan lebih sihat.

Kenapa bulan Ramadhan? Kerana ketika ini perokok sudahpun berjaya mengurangkan jumlah rokok sebab berpuasa. Maka, kan lebih baik jika dapat dilenyapkan terus dari tabiat merokok ini? Tiada lagi udara yang menyesakkan nafas, tiada lagi bau yang kurang menyenangkan.

Hanya dengan sesudu sehari, insya Allah Vivix Shaklee dapat membantu.

Hubungi saya untuk KONSULTASI SEPENUHNYA dan mengetahui PROMOSI TERKINI VIVIX SHAKLEE!

RAHA MOHD ISKAK

018-2835 816